Live Live

Fractie Tonnaer wil ongelukken op vuurwerkavond voorkomen en schrijft open brief

Gepubliceerd: Zaterdag 10 augustus 2019 09:44

HOORN - Fractie Tonnaer is door een bewoner van de Poolster geattendeerd op een gevaarlijke situatie die zich op de vuurwerkavond van 16 augustus kan voordoen in Hoorn.

De afbouw van het loopniveau van de Poolster is momenteel nog niet gereed, er is daar nu alleen een smalle donkere trap beschikbaar. De fractie vreest voor ongelukken als er van die trap massaal gebruik gemaakt gaat worden op de vuurwerkavond. In een open brief vraagt de fractie aan de wethouder om om de bijna afgebouwde brede trap tijdelijk open te stellen om 16 augustus om ongelukken te voorkomen. Hieronder de open brief van de fractie.

Geachte heer Broersma,

Een bewoner van de Poolster heeft ons op de gebrekkige looproute tijdens de vuurwerkavond attent gemaakt.

Vrijdag 16 augustus a.s. wordt het traditionele kermis-vuurwerk afgestoken. Bewoners van de Grote Waal bekijken ieder jaar massaal het vuurwerk vanaf de Westerdijk ter hoogte van de loopbrug bij de Poolster. Door werkzaamheden aan het loopniveau is de Westerdijk via de Poolster alleen via een smalle trap te bereiken. Deze smalle trap is voor veel voetgangers te krap, steil en te donker. Fractie Tonnaer vreest illegaal gebruik van de nieuwe grote trap en hellingbaan terwijl deze nog niet zijn afgebouwd.

Wij willen u daarom vragen tijdens de vuurwerk-avond tijdelijk alleen de nieuwe trap tegenover de Grote Beer open te stellen voor de Grote Waal bewoners en bij de trap veiligheidsvoorzieningen aan te brengen. Daarnaast vinden wij toezicht door verkeersregelaars tijdens vuurwerkavond noodzakelijk.

Al jaren ondervinden bewoners van de Grote Waal veel overlast van de trage uitvoering van de werkzaamheden aan het loopniveau van de Poolster. Daarom vragen wij het college B&W tijdelijke maatregelen te nemen zodat de bewoners van de Grote Waal via de Poolsterbrug naar de Westerdijk kunnen lopen om vanaf de dijk het allermooiste siervuurwerk van de stad te bekijken. Klein gebaar, groot geluk.

Vriendelijke groet, Roger Tonnaer, namens Fractie Tonnaer.

Mail de redactie voor tips en weetjes op redactie@weeff.nl

Deel deze pagina:

WEEFF - redactie@weeff.nl - Realisatie website: HPU Internet Services